ОСНОВИ КОМПОЗИЦІЇ ТА ХУДОЖНЬО-ОФОРМЛЮВАЛЬНИХ РОБІТ
ЗМІСТ
ВСТУП
І. Тема 1. Поява та розвиток композиції
Урок 1. Загальні відомості виникнення та розвиток композиції. Поняття про композицію
ІІ. Тема 2. Закони композиції
Урок 2. Види композиції: закрита, відкрита, стрічкова, фризова, рапортна. Типи композиції: площинна, об'ємно-площинна, просторова, комбінована
Урок 3. Передача гармонійності, спів розмірності та цілісності форми. Орієнтування у видах та типах композиції. Лабораторно-практична робота 1: Виконання зразків графічного заповнення площини з виявленням виразного характеру різних форм точково-лінійної графіки.
Урок 4. Лабораторно-практична робота 2: Виконання зразків графічного заповнення площини з виявленням виразного характеру різних форм точково - лінійної графіки з формами тонової графіки
Урок 5. Лабораторно-практична робота 3: Виконання композиції із ліній та крапок з використанням метру
Урок 6. Лабораторно-практична робота 4: Виконання композиції із ліній та крапок з використанням ритму
ІІІ. Тема 3. Засоби досягнення цілісності композиції.
Урок 7. Прийоми та засоби творення композиції. Художні засоби побудови композиції. Графіка: крапка, лінія, пляма. Колір. Пластика: лінійно-пластична форма, площина форма, об'ємна форми, просторова форма. Засоби досягнення цілісності композиції, поняття єдності.
ІV. Тема 4. Композиційний центр.
Урок 8. Поняття про композиційний центр. Поняття масштабу та пропорцій. Правило «Золотого перетину
ВСТУП
Мета викладання дисципліни: розкрити основні положення теорії образотворчої композиції з метою розвитку у учнів умінь вільного оперування набутими знаннями вироблення наукового мистецького світогляду та навичок вести самостійну навчально-творчу й дослідницьку роботу.
Завдання вивчення дисципліни: основним завданням курсу є: розвиток естетичного ставлення до творів мистецтва; розвиток художнього мислення, творчої уяви, зорової пам'яті, просторової уяви, художніх здібностей; виховання художньо-естетичної культури і художнього смаку.
У процесі вивчення дисципліни учень має можливість:
- розкрити роль і місце композиції в практичній діяльності та розвитку культури;
- визначити етапи становлення композиції в сфері образотворчої діяльності;
- вивчити стадії та вимоги щодо послідовності художньої-образної побудови композиції;
- виробити у учнів творчий підхід до ескізування та виконання композиції в сфері образотворчого мистецтва.
У результаті вивчення навчального курсу учень повинен
- знати: історичні етапи становлення композиції в сфері образотворчої діяльності; основні закони теорії композиції; види, закони, правила, прийоми й засоби композиції; стадії та вимоги щодо художньої-образної побудови композиції.
- вміти: використовувати образотворчо-виразні засоби (силует, лінія, форма, динаміка, об'єм тощо), творчо осмислювати єдність форми і змісту у композиції; уміння створювати композиції на основі придбаних знань; уміння самостійно творчо вирішувати завдання в подальшій практичній діяльності.